Τη Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2021, η Google κυκλοφόρησε μια υπενθύμιση για τους κατόχους ιστότοπων σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης συνδέσμων που ενδέχεται να έχουν εμπορικό χαρακτήρα, προκειμένου να αποφευχθεί η παραβίαση των οδηγιών ποιότητας της εταιρείας.
Σύμφωνα με την Google, οι σύνδεσμοι είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους η εταιρεία κατανοεί ποιο περιεχόμενο μπορεί να είναι χρήσιμο για όσους αναζητούν. Ωστόσο, οι κάτοχοι ιστότοπων πρέπει να προσέχουν να μην συμμετέχουν σε πρακτικές που παραβιάζουν τις οδηγίες της Google σχετικά με τα σχήματα συνδέσμων. Ειδικότερα, όταν συνδέεστε σε άλλους ιστότοπους, είναι σημαντικό να επιλέξετε αυτούς τους συνδέσμους κατάλληλα.
Πιο συγκεκριμένες οδηγίες για τη διαχείριση εμπορικών συνδέσμων είναι οι εξής:
- Εάν πουλάτε συνδέσμους ή κερδίζετε με άλλο τρόπο από αυτούς, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε έναν σύνδεσμο nofollow χαρακτηριστικό σε όλους αυτούς τους συνδέσμους.
- Εάν λαμβάνετε δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες με αντάλλαγμα τη σύνδεση σε άλλο ιστότοπο, βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχει σιωπηρή έγκριση για αυτόν τον ιστότοπο προσθέτοντας μια ετικέτα [rel="sponsored"] ή ετικέτα [rel="ugc"].
- Εάν έχετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις σχετικά με αυτές τις οδηγίες ή οποιαδήποτε άλλη πτυχή της σύνδεσης, μη διστάσετε να απευθυνθείτε στα φόρουμ για webmaster.
Οι σύνδεσμοι συνεργατών είναι ένας κοινός τρόπος για τα ιστολόγια και τους εκδότες να δημιουργούν έσοδα από την επισκεψιμότητά τους. Γενικά, η χρήση συνδέσμων συνεργατών για τη δημιουργία εσόδων από έναν ιστότοπο είναι μια χαρά. Ωστόσο, η Google ζητά από τους ιστότοπους που συμμετέχουν σε προγράμματα συνεργατών να χαρακτηρίσουν αυτούς τους συνδέσμους με rel="sponsored", ανεξάρτητα από το αν αυτοί οι σύνδεσμοι δημιουργήθηκαν με μη αυτόματο τρόπο ή δυναμικά.
Ως μέρος της συνεχιζόμενης προσπάθειας της Google να βελτιώσει την κατάταξη για αναζητήσεις που σχετίζονται με προϊόντα και να ανταμείψει καλύτερα το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, όταν η Google εντοπίζει ιστότοπους που δεν πληρούν τους κατάλληλους συνδέσμους συνδεδεμένων εταιρειών, μπορεί να προβεί σε μη αυτόματες ενέργειες για να αποτρέψει αυτούς τους συνδέσμους από το να επηρεάσουν την Αναζήτηση. Επιπλέον, τα συστήματά τους ενδέχεται επίσης να κάνουν αλγοριθμικές ενέργειες. Τόσο οι μη αυτόματες όσο και οι αλγοριθμικές ενέργειες ενδέχεται να επηρεάσουν τον τρόπο προβολής ενός ιστότοπου στην Αναζήτηση, επομένως είναι καλό να αποφεύγετε πράγματα που μπορεί να προκαλέσουν ενέργειες, όπου είναι δυνατόν.
Η Google συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες ιστότοπων να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες τιμές "rel" για συνδέσμους σε αναρτήσεις χορηγών και επισκεπτών, προκειμένου να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες από τους αλγόριθμους της Google. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Google έχει βελτιωθεί στον εντοπισμό και την ακύρωση συνδέσμων από αυτά που θεωρεί ως "σχήματα συνδέσμων" - δηλαδή αναρτήσεις που έχουν γραφτεί κυρίως με σκοπό την απόκτηση συνδέσμων, αντί για την παροχή ποιοτικού περιεχομένου.
Εάν η Google εντοπίσει έναν ιστότοπο που εμπλέκεται είτε στη δημοσίευση είτε στην απόκτηση πάρα πολλών συνδέσμων χωρίς τις κατάλληλες ετικέτες συνδέσμων, ενδέχεται να προβεί σε αλγοριθμικές ή μη αυτόματες ενέργειες κατά του ιστότοπου.
Η Google εργάζεται συνεχώς για να βελτιώσει την ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησής της και μόλις ανακοίνωσε μια νέα ενημέρωση αλγορίθμου που έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει και να ακυρώνει αποτελεσματικότερα τα ανεπιθύμητα μηνύματα συνδέσμων. Αυτή η ενημέρωση, η οποία θα κυκλοφορήσει τις επόμενες δύο εβδομάδες, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στους ιστότοπους που συμμετέχουν σε ανεπιθύμητη αλληλογραφία συνδέσμων, με αποτέλεσμα να βλέπουν αλλαγές στην κατάταξή τους στην Αναζήτηση. Η Google έχει δεσμευτεί να παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης υψηλής ποιότητας για τους χρήστες της και αυτή η τελευταία ενημέρωση είναι μόνο ένα ακόμη βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Όπως πάντα, οι κάτοχοι ιστοτόπων θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι ακολουθούν τις βέλτιστες πρακτικές σχετικά με τους συνδέσμους, τόσο εισερχόμενα όσο και εξερχόμενα. Η εστίαση στην παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας και στη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη κερδίζει πάντα σε σύγκριση με το χειρισμό συνδέσμων. Προωθήστε την αναγνωρισιμότητα του ιστοτόπου σας χρησιμοποιώντας συνδέσμους με κατάλληλα ετικέτες και δημιουργήστε έσοδα από συνδέσμους συνεργατών με τη σωστή ετικέτα.
Εάν έχετε ερωτήσεις, μπορείτε να συζητήσετε με ειδικούς στην Κεντρική Κοινότητα Αναζήτησης Google.