Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε από το SEMRush, ένα σημαντικό ποσοστό των χρηστών δεν είναι ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα που παίρνουν όταν κάνουν αναζήτηση στο Google. Η έρευνα δείχνει ότι πολλοί χρήστες πρέπει να βελτιώσουν τα ερωτήματά τους για να βρουν αυτό που αναζητούν.
Αυτό το επίπεδο δυσαρέσκειας μπορεί να εξηγήσει γιατί ένα tweet που συγκρίνει την Google με ένα εμπορικό κέντρο που πεθαίνει είχε απήχηση σε χιλιάδες Ανθρωποι. Το tweet, που έγινε viral, υπογραμμίζει πόσο δυσαρεστημένοι είναι πολλοί χρήστες με τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Η έρευνα του SEMRush δείχνει ότι σχεδόν το 30% των χρηστών είτε βελτιώνουν είτε επεκτείνουν τις αναζητήσεις τους με κάποιο τρόπο. Αυτό υποδηλώνει ότι πολλοί χρήστες δεν μπορούν να βρουν αυτό που αναζητούν στο Google χρησιμοποιώντας το αρχικό τους ερώτημα αναζήτησης.
Ένα tweet έγινε viral τον Οκτώβριο, λαμβάνοντας πάνω από 60.000 likes και πάνω από 7.000 retweets, το οποίο σημείωσε ότι είναι δύσκολο να βρεις πράγματα στο Google. Αυτό που ήταν αξιοσημείωτο σχετικά με το tweet ήταν ότι πολλές από τις απαντήσεις σημείωσαν ότι η Google είχε δυσκολία στην κατανόηση των ερωτημάτων αναζήτησης, απαιτώντας από τους χρήστες να επαναλάβουν τα ερωτήματά τους με τελεστές προηγμένης αναζήτησης, όπως εισαγωγικά. Ένα άτομο έγραψε στο Twitter ότι πρέπει να δοκιμάσει να χρησιμοποιήσει εισαγωγικά. Αλλά το άτομο που ξεκίνησε τη συζήτηση σωστά σημείωσε ότι οι χρήστες δεν πρέπει να καταφεύγουν σε προηγμένους χειριστές αναζήτησης για να αναγκάσουν την Google να βρει αυτό που αναζητούν.
Στις 25 Οκτωβρίου 2022, κάποιος έγραψε στο Twitter ότι το μόνο που θέλουν είναι η Google να βρει αυτό που ψάχνει. Αυτό το άτομο δεν είναι το μόνο. Πολλοί άνθρωποι έχουν παρατηρήσει ότι η Google συχνά αλλάζει το ερώτημα και αναζητά κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε αρχικά πληκτρολογηθεί. Για παράδειγμα, η Sarah Carling δημοσίευσε ένα στιγμιότυπο οθόνης μιας αναζήτησης για το πόσες θερμίδες περιέχει ένα μπουκάλι κρασί. Η Google άλλαξε το ερώτημα και αναζήτησε πόσες θερμίδες περιέχει ένα ποτήρι κρασί.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟ TWEET: https://twitter.com/SarahCarling/status/1579870639581954049?ref%5Fsrc=twsrc%5Etfw
Το SEMrush διεξήγαγε πρόσφατα έρευνα σχετικά με τη συμπεριφορά αναζήτησης χρηστών. Διαπίστωσαν ότι η πλειονότητα των χρηστών αναζητούν με πολλές λέξεις-κλειδιά, συχνά σε μεγάλες φράσεις-κλειδιά. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι πολλοί χρήστες κάνουν πολλά ερωτήματα για την ίδια αναζήτηση.
Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ερευνητές δυσκολεύονται να βρουν αυτό που αναζητούν. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στον αυξημένο όγκο περιεχομένου που είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο. Με τόσες πολλές διαθέσιμες πληροφορίες, μπορεί να είναι δύσκολο να βρείτε ακριβώς αυτό που ψάχνετε.
Η Google γνωρίζει αυτό το ζήτημα και εργάζεται για να βελτιώσει τον αλγόριθμο αναζήτησής της για να παρέχει πιο σχετικά αποτελέσματα. Στο μεταξύ, οι χρήστες μπορούν να δοκιμάσουν να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερες φράσεις-κλειδιά για να αυξήσουν τις πιθανότητες εύρεσης των επιθυμητών πληροφοριών.
Ο SEMRush ανακάλυψε πρόσφατα ότι περισσότεροι από τους μισούς χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών που πραγματοποιούν δύο αναζητήσεις στη σειρά, το κάνουν με φράσεις λέξεων-κλειδιών που είναι παρόμοιες κατά 60% ή περισσότερες λέξεις-κλειδιά. Αυτά τα δεδομένα θα μπορούσαν να ερμηνευθούν ως απόδειξη ότι οι χρήστες αντιμετωπίζουν δυσκολία να βρουν αυτό που αναζητούν. Ο αριθμός των αναζητήσεων με παρόμοιες λέξεις-κλειδιά είναι χαμηλότερος για τους χρήστες αναζήτησης κινητών, 38,9%, αλλά εξακολουθεί να είναι ένας σημαντικός αριθμός αναζητήσεων που πρέπει να αναδιατυπωθούν, σχεδόν 40%.
Πολλοί στη συζήτηση στο Twitter ήταν σαφώς δυσαρεστημένοι με την αναζήτηση Google. Κάποιοι στην κοινότητα του μάρκετινγκ αναζήτησης εξέφρασαν την άποψη ότι οι χρήστες μπορεί να έχουν ξεχάσει πόσο κακές ήταν οι μηχανές αναζήτησης παλαιότερα.
Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν αναζήτηση με τη λέξη "reddit" για να βρουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο Google, υπονοώντας ότι η μηχανή αναζήτησης δεν επιστρέφει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πρόβλημα με το περιεχόμενο που προτιμά να εμφανίζει η Google, όπως εμπορικούς ιστότοπους κριτικών σε κοινότητες φόρουμ. Μια απάντηση στο Reddit είναι πιο χρήσιμη από όλες τις εικόνες, τα βίντεο και τους ιστότοπους περιεχομένου που εμφανίζει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι προηγμένες μηχανές αναζήτησης όπως η Google μπορούν να βρουν απαντήσεις σε σύνθετα ερωτήματα - αλλά αυτή η ίδια δυνατότητα προκαλεί επίσης αγωνία στο Google στους χρήστες. Μια πρόσφατη μελέτη από τον SEMRush διαπίστωσε ότι πάνω από 70.000 άτομα στο Twitter συμφώνησαν ότι η Google ήταν σαν ένα εμπορικό κέντρο που πεθαίνει.
Η μελέτη ανέλυσε περισσότερες από 100 εκατομμύρια περιόδους σύνδεσης οργανικής αναζήτησης στις Ηνωμένες Πολιτείες για να κατανοήσει πόσες αναζητήσεις οδήγησαν στο να κάνει κλικ ένας χρήστης σε ένα οργανικό αποτέλεσμα έναντι του πόσες αναζητήσεις δεν κατέληξαν σε ένα κλικ (γνωστός και ως «αναζητήσεις μηδενικού κλικ»). Διαπίστωσαν ότι το 51,8% όλων των αναζητήσεων στο Google στις Ηνωμένες Πολιτείες τελείωσαν χωρίς κλικ (εξ ου και ο όρος «αναζήτηση μηδενικού κλικ»).
Γιατί συμβαίνει αυτό? Η μελέτη υποστηρίζει ότι καθώς η Google συνεχίζει να βελτιώνεται στην κατανόηση της πρόθεσης του ερευνητή και στην παροχή απαντήσεων απευθείας στο SERP, οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ενημερωτικά ερωτήματα όπου η Google μπορεί να δώσει μια άμεση απάντηση.
Τι σημαίνει λοιπόν αυτό για τους SEO και τους ιδιοκτήτες ιστότοπων; Η μελέτη συνιστά στους SEO και τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων να επικεντρωθούν στη δημιουργία περιεχομένου που στοχεύει επιλεγμένα αποσπάσματα και αποτελέσματα φωνητικής αναζήτησης, καθώς αυτές είναι ευκαιρίες για να κερδίσετε κλικ από χρήστες που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να κάνουν κλικ στον ιστότοπό σας.