Αξίζουν τα χρήματα οι διαφημίσεις Google ή καλύτερα να επενδύσετε στο SEO;

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι ένας δωρεάν τρόπος ενίσχυσης της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει δραστηριότητες εντός και εκτός σελίδας για τη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για οργανικές αναζητήσεις. Αυτή η μέθοδος είναι πιο οικονομική από τις τοποθετήσεις επί πληρωμή, όπως διαφημίσεις Google, διαφημίσεις Bing ή οποιαδήποτε άλλη μορφή Διαφημιζόμενης διαφήμισης που βλέπετε στις μηχανές αναζήτησης. Αλλά, λειτουργούν; Αξίζει τα χρήματα που ξοδέψατε; Είναι καλύτερα να επενδύσετε σε διαφημίσεις;

Αν και οι διαφημίσεις Google είναι ένας εύκολος τρόπος για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου, δεν είναι και οι καλύτερες. Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι. Το κύριο πλεονέκτημα του Google Ads είναι ότι είναι εύκολο και γρήγορο στη ρύθμιση, αλλά αν αναζητάτε μακροπρόθεσμη επιτυχία και ανάπτυξη, το SEO είναι καλύτερη επιλογή. Ας δούμε γιατί:

Όσον αφορά την εμπιστοσύνη, οι άνθρωποι εμπιστεύονται τα αποτελέσματα αναζήτησης περισσότερο από την τοποθέτηση διαφημίσεων

Ίσως αναρωτιέστε πώς διαφέρουν οι διαφημίσεις στο Google από τις άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Στο Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn, πληρώνετε για εμφανίσεις, κλικ ή αλληλεπιδράσεις.

Στο Google Ads πληρώνετε για μετατροπές: κάποιος που επισκέπτεται τον ιστότοπό σας αφού κάνει κλικ σε μια διαφήμιση ή κάνει μια αγορά μέσω μιας από τις σελίδες προορισμού σας. Όσον αφορά την εμπιστοσύνη, οι άνθρωποι εμπιστεύονται τα αποτελέσματα αναζήτησης περισσότερο από την τοποθέτηση διαφήμισης, επειδή γνωρίζουν ότι μπορούν πάντα να βρουν κάτι σχετικό σε αυτά (ακόμα και αν δεν κάνουν κλικ σε αυτό).

Είναι αρκετά ενδιαφέρον ότι αυτό ισχύει και όταν πρόκειται για διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: οι άνθρωποι τείνουν να μην εμπιστεύονται τις διαφημίσεις από επωνυμίες που ακολουθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα κι αν αυτές οι επωνυμίες έχουν δημιουργήσει κάποια αξιοπιστία με την πάροδο του χρόνου λόγω της παρουσίας τους εκεί».

Οι άνθρωποι τείνουν να πληρώνουν περισσότερα σε ιστότοπους που βρίσκονται σε οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης

Οι άνθρωποι τείνουν να πληρώνουν περισσότερα σε ιστότοπους που βρίσκονται σε οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Όταν αναζητάτε κάτι, θα βλέπετε διαφημίσεις στο πλάι της οθόνης σας και στο επάνω μέρος της οθόνης σας. Ένας από τους μεγαλύτερους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι τείνουν να πληρώνουν περισσότερα σε ιστότοπους που εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων οργανικής αναζήτησης είναι επειδή είναι πιο πιθανό να σχετίζονται με τον χρήστη. Με άλλα λόγια, εάν αναζητάτε κάτι σαν "καλύτερα καθαριστικά οικιακών συσκευών" και η Google εμφανίζει έναν ιστότοπο με μια διαφήμιση για "καθαριστές ηλεκτρικών συσκευών κουζίνας" ως ένα από τα κορυφαία αποτελέσματα, είναι πιο πιθανό να κάνετε κλικ στον ιστότοπο στη σελίδα αποτελεσμάτων παρά στις διαφημίσεις.

Όταν οι χρήστες χρησιμοποιούν το Google AdWords ή άλλο σύστημα πληρωμένης αναζήτησης, τους εμφανίζονται συχνά διαφημίσεις με βάση τις προηγούμενες αναζητήσεις τους ή παρόμοια ενδιαφέροντα, κάτι που μακροπρόθεσμα έχει ως αποτέλεσμα αρνητική προκατάληψη προς τις διαφημίσεις.

Οι διαφημίσεις Google μπορεί να είναι ακριβές για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων

Εάν η εταιρεία σας είναι μια μικρή επιχείρηση, οι διαφημίσεις Google μπορεί να είναι ένας ακριβός τρόπος για να ξοδέψετε χρήματα. Εάν πληρώνετε περισσότερα από 50 $ ανά κλικ, τότε δεν αξίζει το κόστος για αυτούς. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν θα λάβουν αρκετή επισκεψιμότητα από τον ιστότοπό τους για να αναπληρώσουν αυτό το ποσό χρημάτων που δαπανήθηκαν για διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Είναι λογικό: αν δεν έχετε πολλούς πελάτες να έρχονται από την πόρτα ή να αγοράζουν πράγματα στο διαδίκτυο, τότε γιατί θα θέλατε να ξοδέψετε τόσα πολλά μετρητά για διαφημίσεις; Αντίθετα, εστιάστε στο SEO και χτίζοντας τη φήμη της εταιρείας σας μέσω του μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα και της παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: αυτά τα πράγματα θα σας βοηθήσουν να φέρετε νέους πελάτες που ενδιαφέρονται για αυτό που έχετε να προσφέρετε χωρίς να κοστίζουν απολύτως τίποτα!

Οι διαφημίσεις Google και το SEO μπορούν να πάνε χέρι-χέρι

Οι διαφημίσεις Google και το SEO δεν αλληλοαποκλείονται. Στην πραγματικότητα, οι διαφημίσεις Google μπορούν να συμπληρώσουν τις προσπάθειές σας για βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) με διάφορους τρόπους, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για την επισκεψιμότητα που θέλετε να προσελκύσετε.

Συμπέρασμα

Οι διαφημίσεις Google και το SEO δεν αλληλοαποκλείονται. Στην πραγματικότητα, οι διαφημίσεις Google μπορούν να συμπληρώσουν τις προσπάθειές σας για βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) με διάφορους τρόπους, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσετε για την επισκεψιμότητα που θέλετε να προσελκύσετε.